Gliwice - gdzie kupić drewno do kominka?
Adas Miauczynski
2010-08-09 12:58:34 UTC
To będzie mój pierwszy sezon zimowy, w którym mam zamiar korzystać z
kominka. Czy macie jakieś sprawdzone źródła, w ktorych zaopatrujecie
się w drewno kominkowe? A może lepiej kupić brykiet?

Tak czy inaczej szukam jakiegoś godnego polecenia producenta/dostawcy
z okolic Gliwic. Idealnie by było gdyby oferował od razu transport.
Ktoś może się wypowiedzieć korzystając z własnego doświadczenia?

AM
Bartłomiej Zieliński
2010-08-09 14:27:26 UTC
Post by Adas Miauczynski
Ktoś może się wypowiedzieć korzystając z własnego doświadczenia?
Ktoś może :-)
Używam drewna na rozpałkę, a potem palę brykietem trocinowym. Brykiety
można kupić m. in. w Praktikerze, Leroy Merlin itp. Ostatniej zimy był
też w Matbudzie na Andersa.

Można też zaopatrywać się w brykiety trocinowe "po wsiach". Np. w
Łanach koło Sośnicowic, tam też jest drewno kominkowe.
http://www.eko-man.webpark.pl/galeria2.html

Jest też firma z Pilchowic, ale magazyn ostatnio przenosili do
Knurowa-Szczygłowic - zdaje się, że też wożą.
http://www.firmakarina.pl/index.php?id=1

W tych dwóch miejscach szczególnie wart polecenia jest brykiet "cegła",
pakowany po 24 kawałki. Tego typu brykiet był też w Matbudzie (nieco
drożej, ale jakby nieco wyższej jakości - drobniejsze trociny). Cena
paczki: ok. 12 zł w Łanach i Pilchowicach/Knurowie, 14 z groszami w
Matbudzie i uwaga!!! AFAIR 24 zł w Leroy Merlin.

W Leroy Merlin bywały też brykiety "ołówki" i walce z firmy Classen.
Były dość przyzwoite - cena ok. 10 zł za paczkę ok 12 kg.

Adas Miauczynski
2010-08-09 14:35:05 UTC
Post by Bartłomiej Zieliński
Post by Adas Miauczynski
Ktoś może się wypowiedzieć korzystając z własnego doświadczenia?
Ktoś może :-)
Ooo dziękuję serdecznie za rzeczową i wyczerpującą odpowiedź!

Jako że będzie to mój pierwszy sezon zastanawiam się na jakie zużycie
powinienem się nastawić. Kominek jest mały (12 kW) i używany będzie
tylko do wieczornego dogrzewania mieszkania (podstawowy system to
gazowy kocioł dwufunkcyjny). Inaczej mówiąc: na ile powinna mi
starczyć taka paczka 24szt?

AM
Bartłomiej Zieliński
2010-08-09 16:10:53 UTC
Post by Adas Miauczynski
Ooo dziękuję serdecznie za rzeczową i wyczerpującą odpowiedź!
Cała przyjemność...
Post by Adas Miauczynski
[...]
No to masz podobnie jak ja, z tym że ja mam piec kominkowy:
http://www.ekkom.pl/oferta.php?art=140&t=12
a używam go do dogrzania parteru, gdy termostat umieszczony na piętrze
uważa, że jest za ciepło na włączenie gazu, lub gdy po prostu na dole
trzeba zrobić miłą domową atmosferę ;-)
Zwykle na jedno takie dogrzanie zużywam 1 brykiet w okresie przejściowym
i 2 zimą.
BTW. Zaleta pieca kominkowego polega na tym, że kafelki jak się nagrzeją
to utrzymują ciepło przez jakiś czas, a na płycie górnej można
podgrzewać jedzenie. Raz udało mi się zagotować ziemniaki!
Adas Miauczynski
2010-08-09 17:51:04 UTC
Post by Bartłomiej Zieliński
Zwykle na jedno takie dogrzanie zużywam 1 brykiet w okresie przejściowym
i 2 zimą.
To jak długo pali się taki jeden brykiet? 2 - 3h?

AM
Bartłomiej Zieliński
2010-08-10 06:29:17 UTC
Post by Adas Miauczynski
To jak długo pali się taki jeden brykiet? 2 - 3h?
To zależy jak liczyć. Jeśli od momentu zapalenia do całkowitego
zgaszenia, to nawet dłużej. Jeśli liczyć tylko czas palenia się brykietu
to będzie około godziny. Ale udało mi się kiedyś wrócić po 4h i jeszcze
było dość żaru, że nowe brykiety złapały i zapaliły się.
Adas Miauczynski
2010-09-07 06:00:05 UTC
[...]
Gdyby ktoś chciał się zaopatrzyć to informuję, że wczoraj zajrzałem to
tych trzech wyżej wymienionych firm w poszukiwaniu brykietu "cegły".
Oto mój raport:

1. W Pilchowicach już nie handlują brykietem (mimo, że na stronie www
piszą, że handlują)
2. W Matbudzie nie zaczął się jeszcze sezon, podobnie jak w Leroy
Merlin
3. W Sośnicowicach mają pełen asortyment, a cegła kosztuje 11,50 za
opakowanie 20kg (24 kawałki). Mogą zaoferować transport, ale trzeba na
niego dość długo czekać (mają tylko jeden samochód).

I na koniec uwaga praktyczna - do zwykłego samochodu typu kompakt da
się jednorazowo zmieścić maksymalnie 200 - 250kg cegły :-)
ryży kůń
2010-09-28 11:27:57 UTC
Post by Adas Miauczynski
[...]
11,50 za 20 kg to fajna cena, w praktikerze za 10 kg jest podobna cena
(czasami wrzucaja w promocje), w LM pojawil sie tez brykiet takie
wałki
natomiast kiedys (jakis rok temu) byl tez pellet (nazwany wczesniej
zapalkami) do kominka jest o tyle fajny ze inaczej sie pali, troche
bardziej jak polano, widzieliscie pellety gdzies w ok gliwic?

sosnicowice sa w jakichs popoludniowych godzinach otwarte?

SQLwiel
2010-08-09 17:17:12 UTC
Post by Adas Miauczynski
[...]
U najbliższego leśniczego. Dowiozą na miejsce.
--
Dziękuję.
Pozdrawiam.
SQL-wiel.
Rafał
2010-08-10 09:22:49 UTC
Post by Adas Miauczynski
[...]
Nikogo nie polecę bo nieco dalej mieszkam.
Natomiast co nieco doradzę.
Teraz jest trochę późno na zakup drewna na tą zimę, musisz szukać
takiego już wysuszonego, a to będzie droższe, więc nie szukaj okazji -
może ktoś jednak doradzi konkretnego dostawcę.
Na zaś, natomiast polecam zakup drewna wprost z lasu od leśniczego,
takie bale o długości 1,2m. Pocięcie i porąbanie tego we własnym zakresie.
Oszczędzasz podwójnie bo:
Leśniczy inaczej liczy drewno niż pośrednicy. Z jednego metra^3(od
leśniczego) "dobry" pośredni/handlowiec spokojnie zrobi 2m^3
Nie płacisz za pośredników w rąbaniu i cięciu, a jak jesteś lewy do
roboty to znajdź kogoś kto chciałby sobie dorobić i Ci to porąbie i potnie.

Za dwa kursy wyładowanego prawie po dach podobnego do poniższego samochodu:
zapłaciłem jakieś 650zł, rzekomo było to 4,5kubika (+ transport)
Panowie od transportu zaproponowali pocięcie i porąbanie, mieli za sobą
narzędzia i byli gotowi to zrobić od razu, odmówiłem bo sam to robię,
nie zapytałem o cenę usługi.